DROGA PIĘKNA: Witrażowy tryptyk w prezbiterium
Trzy witraże w prezbiterium pochodzą z lat 1939-1943. Ufundowane zostały przez Właścicieli Fabryki Ołówków Stanisława Majewskiego z Pruszkowa. Witraże zaprojektował Feliks Matyjaszkiewicz, a wykonawcą byłą firma Ignacy Olkiewicza z Warszawy.
Witraże składają się na tryptyk „OSTATNIA WIECZERZA + UKRZYŻOWANIE + ZESŁANIE DUCHA ŚWIĘTEGO”, przedstawiające przełomowy moment w dziejach zbawienia, którego centralnym wydarzeniem była śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Ich symbolika jest jednak wielowarstwowa, przekazując tym samym również inne prawdy wiary – np. o Trójcy Świętej.
Na witrażu „OSTATNIA WIECZERZA” widzimy Jezusa z Apostołami w Wieczerniku podczas ostatniej wieczerzy, której pamiątkę obchodzimy w każdy Wielki Czwartek. Na stole znajduje się chleb i wino, które Jezus za chwilę da do spożycia Apostołom jako swoje Ciało i Krew. Tym samym następuje tu Ustanowienie Eucharystii. Dziś odprawiana codziennie w naszym prezbiterium Eucharystia jest dla nas sposobem na wejście w jedność z Panem. Na każdej Mszy Świętej kapłan przywołuje słowa Chrystusa z Wieczernika.
Symbolem żydowskiego święta Paschy jest tu siedmioramienny świecznik, menora. Symbolem nowej uczty paschalnej, a jednocześnie ofiary Chrystusa, jest eucharystyczny baranek z krzyżem. U szczytu witraża widoczny jest symbol Boga Ojca, tzw. Ręka Boża, wskazująca na Jezusa Chrystusa.
Na witrażu centralnym – „UKRZYŻOWANIE” – widzimy Jezusa umierającego na krzyżu, pod którym stoją Maryja i św. Jan. Z ciała Jezusa Chrystusa bije światło i łaska. Korona cierniowa nad krzyżem staje się koroną. Zapowiedzią naszej eucharystycznej jedności z Panem jest hostia z chrystogramem „IHS”. Przeważa tu czerwona barwa symbolizująca męczeństwo.
Na witrażu „ZESŁANIE DUCHA ŚWIĘTEGO” widzimy Apostołów i Maryję, zgromadzonych ponownie przy stole w Wieczerniku. Jest to moment zesłania im Ducha Świętego, co sumbolizuje gołębica u szczytu witraża, od której spływają ku zgromadzonym języki ognia. Pojawiają się tu znaki przyszłego męczęństwa Apostołów – czerwona barwa ikon, a w dolnej partii odwrócony krzyż, na którym powieszona św. Piotra. Kompozycyjnie witraż ten nawiązuje do „OSTATNIEJ WIECZERZY”, zamykając tryptyk.